nikkiaustralie.reismee.nl

Zomervakantie

Mijn zomervakantie was vanaf 28-11-2019 t/m 28-01-2020. In deze vakantie ben ik naar Maroochydore geweest vanaf 20-01-2020 t/m 24-01-2020. Maroochydore is een plekje in de Sunshine Coast.

We vertrokken maandag en het was een paar uur rijden. Toen we aankwamen hebben we even gezwommen en daarna gingen we avondeten.
Dinsdag was de eerste hele dag die we hadden. In de ochtend gingen we suppen. De stroming van de rivier was heel sterk, daarom was het best moeilijk maar ook heel leuk! Daarna hebben we even gezwommen in het zwembad en zijn we vertrokken naar het Maroochydore strand. Hier hebben we toen een Nederlands stel ontmoet die we al van Nederland kende en nu ook in Australië waren. In de avond zijn we uit eten geweest en hebben we daarna nog films gekeken.
Op woensdag gingen we naar Australia Zoo!! Het is echt een hele mooie en super leuke diertuin! We hebben heel veel verschillende dieren gezien, geaaid en foto's mee gemaakt. We hadden ook een 'animal encounter' met een koala. De koala die wij hadden heet Dexter en is 4 jaar oud. Wanneer de koala voor de encounter uit zijn boom wordt gehaald moet hij naar maximaal 30 minuten weer terug zitten in zijn boom. De encounter is dus ongeveer 20 minuten en daarom zijn er ook maar 4 mensen tijdens iedere encounter. We kregen eerst per persoon de koala heel even en werden er professionele foto's gemaakt. Daarna kregen we de koala wat langer om zelf nog foto's te maken en ook kregen we op dat moment ook meer informatie.
Donderdag gingen we naar een regenwoud en hebben we gezwommen in een meertje daar. Voor de rest van de dag hebben we toen nog gezwommen in het zwembad.
Vrijdagochtend ben ik om 5 uur 's ochtends opgestaan om de zonsopkomst te bekijken en het zag er heel mooi uit! Daarna hebben we alles ingepakt en zijn we weer terug gaan rijden. Onderweg stopten we bij 'Maleny Dairies'. Hier kregen we een tour over hoe hun melk en yoghurt produceren. Op het einde mochten we ook verschillende melksoorten en yoghurts proeven. Hierna reden we naar het vliegveld om Sanne weg te brengen en daarna reden we weer verder naar huis.

Het was echt een super leuke vakantie met heel veel nieuwe ervaringen die ik nooit meer zal vergeten!!

Yvonne

Hoi Nikki

Hartstikke leuk dat jullie zo'n mooie dingen gezien hebben en gedaan. Het zijn ook hele mooie foto's en superlief met de koala in je armen.

Liefs
Mama

Suzanne

Hoi Nikki,
Leuk om te lezen en fijn dat jij en Sanne het samen zo leuk hebben gehad! We hebben prachtige foto's gezien. Geniet nog even van je laatste dag van de zomervakantie en veel succes weer op school.
Groetjes Suzanne

Jolanda Dop

Hoi Nikki,
Wat een mooie ervaringen weer en bijzonder zo met een koala in je armen. En super leuk dat je de vakantie samen met Sanne mocht beleven.
Geniet nog van je laatste vakantiedag en succes weer op school.
Groetjes, Tante Jolanda & Ome Robert

Rianka

Wat een bijzondere vakantie heb je gehad en ook nog samen met Sanne, heerlijk genoten zo te lezen! En mooie foto’s, zeker ervaringen om nooit meer te vergeten.
Weer veel succes op school!
Lieve groet uit regenachtig Velp?
Rianka, Rick en Marre