nikkiaustralie.reismee.nl

Mijn eerste High School ervaringen

De week nadat ik aankwam was het meteen tijd voor school. Op maandag heb ik kennisgemaakt met de deputé en het schoolhoofd. Met de deputé heb ik mijn vakken gekozen en alle regels van de school doorgenomen. Ik heb de vakken wiskunde, Engels, Social and Community Studie, Media arts in practice en muziek. Ook heb ik een schooluniform gepast en gekocht. Hierna ben ik met Leeanne (host moeder) naar het winkelcentrum geweest om nog wat andere dingen voor school te kopen.

Dinsdag was mijn eerste schooldag. Ik was best zenuwachtig omdat ik niet wist wat ik kon verwachten maar uiteindelijk was alles helemaal goed gekomen. In de ochtend werd ik rondgeleid door 2 andere meiden (of meisjes?) uit jaar 11. Ze lieten me zien welk vak ik waar heb en waar ze meestal zitten in de pauze. Toen had ik als eerste les formclass. Dit hebben we iedere dag de eerste 10 minuten. We krijgen hier informatie en eventuele wijzigingen in ons rooster. Hierna had ik muziek en Media arts. Daarna had ik lunchpauze. Toen had ik de rest van de dag nog wiskunde en Engels. De lessen zijn hier heel anders want ze zijn 70 minuten. Ook hebben we de eerste pauze 45 minuten pauze en de tweede pauze 20 minuten. Iedereen zit iedere dag op school van 09:00 tot 14:55. Sommige klassen zijn ook gemengd met jaar 10 en 11 of jaar 11 en 12 omdat er dan te weinig leerlingen zijn om een klas te vullen met maar 1 jaar.

Woendag had ik Media arts, Social and Community Studies, een tussenuur en muziek. In de pauze heb ik Vegemite geproefd en ik vond het niet heel lekker.

Vrijdag had de school een ‘sportscarnival’. Dit is een soort van schoolsportolympiade op 1 school. De school is ingedeeld in 4 ‘huizen’. Deze doen verschillende sporten tegen elkaar en degene die het best scoort wint. Deze keer waren het verschillende atletiekonderdelen. Ik heb zelf niet meegedaan maar het was wel heel gezellig om te kijken.

Zaterdag ben ik naar mijn WEP coördinator geweest om kennis te maken en de regels nog een keer door te nemen. Na het beantwoorden van een aantal vragen hebben we een beetje gekletst over hoe ik de eerste week ervaren had.

Zondag zijn we naar verschillende uitkijkpunten geweest. Als eerst hebben we een stuk gereden tot een plek op een berg waar een klein wandelpad is aangelegd om een rondje te lopen door de bossen. Op die plek was ook een klein eettentje die verschillende Nederlandse dingen hebben zoals een broodje kroket. Toen we hier wat hadden gedronken reden we daarna terug en gingen we langs een uitzichtpunt waar we stukje van Toowoomba konden zien. Hierna gingen we naar het ‘Picnicpoint’ wat ook een uitzichtpunt is en ze hebben er een waterval met een stukje om te lopen. Dit was heel mooi om te zien.

Reacties

Reacties

Yvonne

Veel mooie nieuwe indrukken al opgedaan!
Superknap dat je dit onderneemt en aangedurfd hebt ?

Jolanda

Mooie activiteiten en aparte lessen. Wel pittig lijkt me lessen van 70 minuten.?
Super om samen met het gastgezin uitstapjes te maken en Australië te leren kennen.?

Jolanda Berkers

Hele leuke dingen al gedaan. Super leuk en fijn dat je gastgezin je de mooie plekken laat zien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!